Thursday, 11 February 2010

The Bogus Artcles in the Guardian

The Deniers are at it again! The Guardian is denying the Climategate e-mails.

In an article by Fred Pearce we find the following tripe:

Claims based on email soundbites are demonstrably false – there is manifestly no evidence of clandestine data manipulation

Well, at least that's their headline. If you're only vaguely interested, you'd glance at this, say, OK the climategate scientists were right and then move on. But in the next paragraph, we see that the emails "stolen (leaked?) from the University of East Anglia, which revealed apparent attempts to cover up flawed data; moves to prevent access to climate data; and to keep research from climate sceptics out of the scientific literature.

Well, did they try to keep dissenting views out of peer-reviewed publications? YES!

Did they have a process of you show me yours and I'll show you me and we both review each other? YES

Did they suppress dissenting views by their own colleagues? Yes.

Miskolczi is one example. Karoly/Nicholls is another (of many)