IPCC's Amazing Amazon Actuality Abuse


For six months, excellent Author and Journalist Christopher Booker has been chasing down a story re Amazon Rain forests. (Link in title) As Anthony Watts says: IPCC based their claim of rainforest sensitivity on a “probably” sentence in a now defunct activist website.

Excerpts from what Christopher Booker writes in his latest Telegraph Column:

Last week, after six months of evasions, obfuscation, denials and retractions, a story which has preoccupied this column on and off since January came to a startling conclusion. It turns out that one of the most widely publicised statements in the 2007 report of the UN’s Intergovernmental Panel on Climate Change – a claim on which tens of billions of dollars could hang – was not based on peer-reviewed science, as repeatedly claimed, but originated solely from anonymous propaganda published on the website of a small Brazilian environmental advocacy group.

The ramifications of this discovery stretch in many directions. First, it seems to show that the IPCC – whose reports governments rely on to justify presenting mankind with the largest bill in history – has been in serious breach of its own rules.

Link to Booker in title.

Link to WUWT: http://wattsupwiththat.com/2010/07/10/amazongate-proven-ipcc-based-their-claim-of-rainforest-sensitivity-on-a-probably-sentence-in-a-now-defunct-activist-website/

Thanks to Marc Morano and Anthony Watts

Comments